Het Nieuwe Nassen

“Dat je met één gerecht al zo veel impact kan maken.”

Manager Operations van de Euromast Leonie Staat over haar ervaring met de Challenge ‘Aan de slag met een gerecht’ van Het Nieuwe Nassen. 
18.09.23

BlueCity vraagt ondernemers uit de Rotterdamse horeca- en food retail-sector om zich aan te sluiten bij Het Nieuwe Nassen: een lokale beweging van Rotterdamse restaurants, voedsel ondernemers, natuurinclusieve boeren en brancheorganisaties die samen de voedseltransitie op de kaart zetten. Het Nieuwe Nassen biedt horecaondernemers praktische handvatten om direct zelf mee aan de slag te gaan. We duiken samen in de wereld van plantaardig eten, lokale producten, circulaire kansen en afvalvrij koken. Trends van nu die je als ondernemer kan inzetten om je zaak toekomstbestendig te maken. Dit kan op verschillende manieren. Eén daarvan is door deel te nemen aan de challenge Aan de slag met een gerecht. Achttien Rotterdamse restaurants deden al mee aan deze challenge en transformeerden een gerecht van hun menukaart om tot een duurzamere, gezondere Het Nieuwe Nassen-variant. In dit interview spreken we met Leonie Staat, Manager Operations van de Euromast. Zij vertelt over haar deelname aan deze Het Nieuwe Nassen Challenge.